Парадак разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб
Рэспубліканскае вытворча-гандлёвае ўнітарнае прадпрыемства «Беларусьторг» разглядае пытанні, выкладзеныя ў зваротах, у рамках кампетэнцыі, у адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства.
Аб ходзе разгляду зваротаў можна ўдакладняць з 08.30 да 13.00, з 13.45 да 17.30 з пн-чц, з 08.30 да 13.00, з 13.45 да 16.15 у пт (акрамя суботы, нядзелі) па тэлефоне +375 17 215 63 33.
Пры паступленні пісьмовых і электронных зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён такія звароты накіроўваюцца для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з апавяшчэннем заяўнікаў у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін, пакідаюць звароты без разгляду. па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікам з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Абавязковаму прыёму і рэгістрацыі падлягаюць звароты, пададзеныя ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мовах.
Пісьмовы зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
- найменне прадпрыемства або яго структурнага падраздзялення (арганізацыі) або службовай асобы, якім накіраваны зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы грамадзяніна;
- адрас месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту;
- асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Пісьмовы зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінен змяшчаць:
- найменне прадпрыемства або яго структурнага падраздзялення (арганізацыі) або службовай асобы, якім накіраваны зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы;
- месца знаходжання юрыдычнай асобы;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;
- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.
Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.
Паштовы адрас, рэжым працы: 220114, Рэспубліка Беларусь, г. Мінск,
пр-т Незалежнасці, 169, каб.701С, Пн-Чц 9.00-17.30, Пт 9.00-16.20, абед 12.30-12.50.
Застаюцца без разгляду па сутнасці звароту, якія (па якіх):
- выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
- не змяшчаюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
- не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адрасы яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
- змяшчаюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
- змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
- падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска.
Заяўнікі абавязаны:
выконваць патрабаванні заканадаўства аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб;
падаваць звароты ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і іх работнікаў, не дапускаць ужывання нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў;
своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змяненні свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту.
Тэрміны пры разглядзе зваротаў.
Пісьмовыя і электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
Тэрмін разгляду зваротаў лічыцца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў. Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.
Заяўнік мае права на адкліканне свайго пісьмовага ці электроннага звароту ў рэспубліканскае гандлёвае унітарнае прадпрыемства «Белзарубежгандаль».
Адказ дзяржаўнага прадпрыемства «Беларусьторг» на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю – Кіраўніцтва Справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.
Вышэйстаячая арганізацыя:
Кіраўніцтва спраў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь
220016, г. Мінск, вул. К.Маркса, 38
Час працы:
Пан-Пт з 9.00 да 18.00
Тэл./факс: 222-35-56
E-mail: udp@udp.gov.by